Schemat III - Radość chwalenia Boga

O Panie, niech moja modlitwa uprosi Ducha Świętego, aby w kolejnym dniu otworzył moje serce na głęboki i szczery dialog z Tobą i obdarzył mnie radością spotkania Ciebie. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.

Radość rodzi się z poznania prawdy, z poczucia wewnętrznej harmonii we mnie. Kontempluję swego Boga, podziwiam Jego wielkość i dobroć oraz składam Mu za to dzięki, daję świadectwo prawdzie o sobie, że jestem stworzeniem Bożym, ponieważ wszystko otrzymuję od Niego. Świadom tego faktu przeżywam modlitwę jako źródło radości.

Modlitwa słowami Psalmów

O Panie, Ty jesteś naszym Bogiem.
- Od wschodu aż do zachodu słońca niech Imię Twe będzie pochwalone, o Panie.

Duszo moja, chwal Pana.
- Przez całe życie moje będę chwalił Pana, będę wysławiał Boga mego, dopóki istnieć będę.

Miłość Pana trwa zawsze
- I wciąż unosi się nad tymi, którzy się Go boją.

Chwalmy Pana, bo dobrze jest Go wysławiać.
- Słodki jest nasz Bóg i wdzięczna jest Jego chwalba.

O świcie stajemy przed Tobą,
- Kieruj nami w sprawiedliwości w ciągu dnia.

Módlmy się: O Panie, nasz Boże, od Ciebie pochodzimy i do Ciebie zdążamy, pozwól nam żyć w nieustannym kontakcie z Tobą, abyśmy stale kroczyli na ścieżkach prawdy i radości. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.

Pragnę uczynić jakieś dobre postanowienie na dzisiejszy dzień i spełnić je wiernie. Proszę Cię, Panie Jezu, o łaskę potrzebną do jego wykonania. (chwila ciszy)


Wołajmy do naszego Ojca w niebie:

Błogosławiony, kto słucha Słowa Bożego i zamienia je w czyn.
- Ten jest żyzną ziemią, na której ziarno przynosi owoc obfity.

Razem z Duchem Świętym dzięki Ci składam, o Panie, za niezliczone bogactwo Twojej miłości.
- W Chrystusie powołałeś mnie i wszystkich ludzi do życia, w Nim odkupiłeś nas z grzechu i pozwoliłeś nam być Twymi dziećmi.

Odrodzonych jako nowe stworzenie
- wezwałeś nas do naśladowania Twego Syna przez życie pokorne i ofiarne na rzecz Królestwa Bożego.

Odnów, o Panie, moje serce łaską swego Ducha,
- pozwól wiernie zdążać ku Twojej miłości, poszukując Twojego Królestwa, przyczyniając się do jego wzrostu tu na ziemi i dzieląc się miłością z tymi, których każdego dnia stawiasz na mojej drodze.

Ty, który jesteś źródłem ludzkiego życia,
- prowadź mnie w światłości Chrystusa ku radości, która nie zna zmierzchu, w pełnej łączności z tobą w Twym chwalebnym Królestwie.

Ojcze nasz...
Zdrowaś Maryjo...
Chwała Ojcu...

Znak krzyża

za: Kalendarz Salezjański 2018.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz