Modlitwy wieczorne - Modlitwy tradycyjne

Bycie dzieckiem Bożym oznacza świadomość przebywania pod Jego miłującym spojrzeniem, dającym pokój i bezpieczeństwo. Znakiem szczerej miłości do Boga jest zasypianie z myślami skierowanymi do Niego, a równocześnie jest wołaniem o pomoc i o przebaczenie każdego złego czynu popełnionego podczas dnia.

Znak krzyża
Anioł Pański... lub Królowo nieba...

Schemat I
tzw. modlitwy tradycyjne

Modlitwa uwielbienia
Uwielbiam Cię, o mój Boże, i kocham Cię z całego serca. Dziękuję Ci, żeś mnie stworzył, chrześcijaninem uczynił i w tym dniu zachować raczył. Odpuść mi wszystkie grzechy przeze mnie dzisiaj popełnione, a jeśli uczyniłem coś dobrego, racz to przyjąć. Strzeż mnie w tej nocy i zachowaj od niebezpieczeństw. Łaska Twoja niech będzie zawsze ze mną i z moimi najbliższymi. Amen.

Ojcze nasz...

Wierzę w Boga, Ojca wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi, i w Jezusa Chrystusa, Syna Jego jedynego, Pana naszego, który się począł z Ducha Świętego, narodził się z Maryi Panny, umęczon pod Ponckim Piłatem, ukrzyżowan, umarł i pogrzebion. Zstąpił do piekieł, trzeciego dnia zmartwychwstał. Wstąpił na niebiosa, siedzi po prawicy Boga Ojca wszechmogącego. Stamtąd przyjdzie sądzić żywych i umarłych. Wierzę w Ducha Świętego, święty Kościół powszechny, świętych obcowanie, grzechów odpuszczenie, ciała zmartwychwstanie, żywot wieczny. Amen.

Witaj Królowo, Matko Miłosierdzia, życie, słodyczy i nadziejo nasze, witaj. Do Ciebie wołamy, wygnańcy, synowie Ewy. Do Ciebie wzdychamy, jęcząc i płacząc na tym łez padole. Przeto, Orędowniczko nasza, one miłosierne oczy Twoje na nas zwróć. A Jezusa, błogosławiony owoc żywota Twojego, po tym wygnaniu nam okaż. O łaskawa, o litościwa, o słodka Panno Maryjo.

Najświętsza Panno Maryjo, spraw, bym zbawił dusze swoją. 
Zdrowaś Maryjo... (trzy razy)

Aniele Boży...

Prośby i podziękowania
Boże, Ty wysłuchujesz próśb swojego ludu, dlatego wołam do Ciebie:
- Polecam Ci, Panie, Ojca Świętego N. i naszego biskupa N., strzeż ich i zachowaj w swojej łasce, aby mądrze kierowali ludem Bożym.
- Proszę Cię, Boże, za misjonarzami, abyś błogosławił ich pracy i wynagrodził im trudy szerzenia Ewangelii po całym świecie.
- Proszę Cię, dobry Boże, za chorymi, samotnymi i prześladowanymi, abyś przyszedł im z pomocą i pociechą, raczył ulżyć w cierpieniu, a prześladowcom zesłał opamiętanie i nawrócenie.
- Proszę Cię za moją rodziną, za tymi, którzy wyświadczyli mi dobro, oraz za osobami, które polecały się mojej modlitwie; wynagrodź ich dobre uczynki życiem wiecznym z Tobą.
- Proszę Cię za młodzieżą i dziećmi, abyś hojnie im błogosławił, stawiał na ich drodze roztropnych wychowawców i nauczycieli oraz pozwolił wyrosnąć na dobrych i mądrych ludzi.
- Proszę Cię za wszystkimi zmarłymi. Daj im, Panie, wieczny odpoczynek w Twoim królestwie.

Pragnę zastanowić się po całym dniu nad stanem mojego sumienia. 
(krótka pauza)

Panie, żałuję z serca za moje grzechy, którymi Cię dziś obraziłem.

Akt żalu
Ach, żałuje za me złości,
Jedynie dla Twej miłości.
Bądź miłościw mnie grzesznemu,
Dla Ciebie odpuszczam bliźniemu.

Jezu, Maryjo, Józefie święty,
Wam oddaję serce, ciało i duszę swoją!

Jezu, Maryjo, Józefie święty,
bądźcie ze mną przy skonaniu!

Jezu, Maryjo, Józefie święty,
niech przy Was w spokoju bogu ducha oddam!

Módlmy się: Boże, nasz Ojcze, nawiedź ten dom i oddal od niego wszelkie wrogie zasadzki; niech w nim przebywają Twoi święci aniołowie i strzegą nas w pokoju, a Twoje błogosławieństwo niech nam zawsze towarzyszy. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.

Znak krzyża

za: Kalendarz Salezjański 2018.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz