Schemat II - Ostatnia podzięka za przeżyty dzień należy się Panu

Żyć to otrzymywać. Każdego dnia otrzymuję tak wiele dobra od moich braci i sióstr i za nie składam im dzięki. Wieczorem uświadamiam sobie "Niewidzialnego Dobrodzieja", mojego Zbawiciela. W każdej chwili żyję dzięki Jego miłości. Jemu więc pragnę złożyć ostatnie podziękowanie za wszystkie dary otrzymane od Niego w ciągu minionego dnia.

Modlitwa słowami Psalnów

Składajmy wieczorem dzięki Panu, albowiem dobry jest.
- Jego miłość trwa na zawsze.

Dziękujemy Ci, o Boże.
- Nie zapominajmy nigdy Twoich dobrodziejstw.

W ciągu dnia uczyniłeś nam wielkie rzeczy.
- Ty jesteś naszą nadzieją i ufnością naszą.

W obliczu Boga, naszego Ojca, pragnę się zastanowić, czy moje postępowanie w ciągu minionego dnia było godne Jego miłości.

(pauza)

Zlituj się nade mną, Boże, w miłosierdziu swoim.
- Łaskawością swoją zgładź mój grzech, obmyj mnie ze wszelkiej zmazy, oczyść z każdego mojego błędu.

Strzegłeś nas za dnia od wszelkiego zła.
- Czuwaj nad nami w ciągu nocy.

Ewangelia jest najpewniejszą drogą, obraną przez chrześcijan do postępowania śladami Chrystusa.

(Czytanie fragmentu Ewangelii, np. z dnia bieżącego)

Prośby i podziękowania

Dziękuję Ci, o Boże, za to, że mnie wezwałeś do życia w Twojej bliskości.
- Udziel mi i wszystkim ludziom łaski wierności i wytrwania.

Wspieraj papieża, biskupów i kapłanów w ich posłudze na rzecz budowania Królestwa Bożego na ziemi,
- umacniaj ich w powołaniu i daj im siły do dalszej pracy.

Błogosław moim najbliższym, przyjaciołom, dobrodziejom.
- Pokój i radość niech trwają wśród nas.

Proszę Cię za tymi, którzy mnie dziś zranili, i za tymi, którzy zostali zranieni przeze mnie.
- Obdarz nas łaską wzajemnego przebaczenia i pokoju.

Ty, który wzbudziłeś z martwych Jezusa Chrystusa,
- daj zmarłym życie w Twoim Królestwie na wieki.

Wołajmy do naszego Ojca, jak nas nauczył Jezus Chrystus: 
Ojcze nasz...

Módlmy się: Boże, nasz Ojca, nawiedź ten dom i oddal od niego wszelkie wrogie zasadzki; niech w nim przebywają Twoi święci aniołowie i strzegą nas w pokoju, a Twoje błogosławieństwo niech nam zawsze towarzyszy. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.

Wzywajmy opieki i pomocy Maryi, naszej Matki, mówiąc:
(do wyboru)
Zdrowaś Maryjo... / Witaj Królowo... / Pod Twoją obronę... / lub inna modlitwa do Maryi.

Znak krzyża

za: Kalendarz Salezjański 2018.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz