Schemat II - Człowiek, król stworzenia, chwali swego Boga

Boże Ojcze, niechaj Duch Święty, którego mi darowałeś jako zapowiedź nowego stworzenia, obudzi w mojej modlitwie tęskne oczekiwanie na zbawienie stworzonego świata i pomoże mi stać się dla tych, których dzisiaj spotkam, nosicielem wyzwolenia i miłości. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.

Bóg stworzył mnie i dał mi ziemię we władanie. Dostrzegam we wszechświecie wyraźne znaki dobroci i potęgi Boga i wyrażam je słowami Psalmów.

Modlitwa słowami Psalmów

Pójdźcie podziwiać dzieła Pana, to On stworzył rzeczy przedziwne.
- Niebiosa opowiadają Twoją chwałę, Boże; firmament, dzieło rąk Twoich, ją obwieszcza.

Ty znasz liczbę gwiazd,
- I nazywasz je po imieniu.

Ty nas stworzyłeś, do Ciebie należymy,
- Ukoronowałeś człowieka chwałą i czcią, uczyniłeś go panem dzieła rąk Twoich.

Jak wielkie są dzieła Twoje, o Panie,
- A wszystkie je stworzyłeś według swej mądrości.

O świcie napełnij nas swoją miłością,
- A będziemy wołać z radości przez cały dzień.

Módlmy się: O Boże, nasz Stwórco, przemawiasz do nas wspaniałością stworzonego świata; pozwól nam zrozumieć Twoje słowo i dzięki niemu zjednoczyć się z Tobą. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.

Pragnę uczynić jakieś dobre postanowienie na dzisiejszy dzień i spełnić je wiernie. Proszę Cię, Panie Jezu, o łaskę potrzebną do jego wykonania. (chwila ciszy)

Wołajmy do naszego Ojca w niebie:

Błogosławiony, kto słucha Słowa Bożego i zamienia je w czyn.
- Ten jest żyzną ziemią, na której ziarno przynosi owoc obfity.

Razem z Duchem Świętym dzięki Ci składam, o Panie, za niezliczone bogactwo Twojej miłości.
- W Chrystusie powołałeś mnie i wszystkich ludzi do życia, w Nim odkupiłeś nas z grzechu i pozwoliłeś nam być Twymi dziećmi.

Odrodzonych jako nowe stworzenie
- wezwałeś nas do naśladowania Twego Syna przez życie pokorne i ofiarne na rzecz Królestwa Bożego.

Odnów, o Panie, moje serce łaską swego Ducha,
- pozwól wiernie zdążać ku Twojej miłości, poszukując Twojego Królestwa, przyczyniając się do jego wzrostu tu na ziemi i dzieląc się miłością z tymi, których każdego dnia stawiasz na mojej drodze.

Ty, który jesteś źródłem ludzkiego życia,
- prowadź mnie w światłości Chrystusa ku radości, która nie zna zmierzchu, w pełnej łączności z tobą w Twym chwalebnym Królestwie.

Ojcze nasz...
Zdrowaś Maryjo...
Chwała Ojcu...

Znak krzyża

za: Kalendarz Salezjański 2018.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz