Modlitwy poranne - Modlitwy tradycyjne

Znakiem prawdziwej wiary jest rozpoczynanie dnia w imię Boże oddaniem Mu chwały, błaganiem o zachowanie od zła.

Schemat I
tzw. modlitwy tradycyjne

Akt ofiarowania
Uwielbiam Cię, o mój Boże, i kocham Cię z całego serca. Dziękuję Ci, żeś mnie stworzył, chrześcijaninem uczynił i tej nocy zachować raczył. Ofiaruję Ci swe uczynki z dnia dzisiejszego. Spraw, aby wszystkie odbyły się według świętej Twej woli i ku większej chwale Twojej. Zachowaj mnie od grzechu i wszelkiego złego. Łaska Twoja niech będzie zawsze ze mną i z moimi najbliższymi. Amen.

Modlitwa Pańska
Ojcze nasz, któryś jest w niebie, święć się imię Twoje, przyjdź Królestwo Twoje, bądź wola Twoja jako w niebie, tak i na ziemi. Chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj. I odpuść nam nasze winy, jako i my odpuszczamy naszym winowajcom. I nie wódź nas na pokuszenie, ale nas zbaw ode złego. Amen.

Akt wiary
Wierzę w Ciebie, Boże żywy,
W Trójcy Jedyny, prawdziwy,
Wierzę, coś objawił, Boże,
Twe słowo mylić nie może.

Akt nadziei
Ufam Tobie, boś Ty wierny,
Wszechmocny i miłosierny,
Dasz mi grzechów odpuszczenie,
Łaskę i wieczne zbawienie.

Akt miłości
Boże, choć cię nie pojmuję,
Jednak nad wszystko miłuję,
Nad wszystko, co jest stworzeone,
Boś Ty dobro nieskończone.

Pozdrowienie anielskie
Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą, błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus. Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.

Modlitwa do Anioła Stróża
Aniele Boży, stróżu mój, Ty zawsze przy mnie stój: rano, wieczór, we dnie, w nocy bądź mi zawsze do pomocy; strzeż duszy, ciała mego, doprowadź mnie do żywota wiecznego. Amen.

za: Kalendarz Salezjański, Warszawa 2018.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz